فلج مغزی آتاکسیک

فلج مغزی آتاکسیک در کمتر از ۵ درصد موارد مشاهده می شود و به علت آسیب مخچه روی می دهد و مشخصات آن عبارت است از وضعیت غیرطبیعی و فقدان هماهنگی منظم عضلات و یا هر دو.

فلج مغزی آتاکسیک نادرترین نوع فلج مغزی می باشد. کودکان مبتلا به فلج مغزی دچار یک آشفتگی و نقص در حس تعادل و حس عمقی می باشند.

منشاء این نوع فلج مغزی ضایعه و آسیب به مخچه می باشد. علائم عمدتا به شکل نداشتن تعادل، عدم هماهنگی در اندام ها و تنه، وجود لرزش در انگشتان و دست، شل بودن عضلات، اشکال در ثبات مفاصل، اشکال در واکنش های تعادلی هیپوتونی عضلانی، وجود نیستاگموس در چشم ها (حرکات منظم و نوسانی و مکرر چشم در یک یا چند منطقه بینایی که به طور غیر ارادی رخ می دهد. حرکات غیرارادی و ضرب آهنگی و سریع چشم ها بر اثر دودوئک ممکن است افقی یا عمودی یا چرخشی یا ترکیبی از آن ها باشد. نیستاگموس ممکن است باعث مشکلات بینایی شود.)

دامنه حرکتی بیش از حد در مقابل حرکات پسیو و غیر فعال (به علت هیپوتونی) در مفاصل و دیگر علائم ضایعه مخچه ای می باشد. معمولا تمام اندام ها گرفتارند. در مفصل زانو معموال اکستنشن بیش از حد دیده می شود. الگوی راه رفتن به صورت تکیه گاه پهن )گشاد گشاد راه رفتن( و به حالت تلوتلو خوردن می باشد. اندام فوقانی آن ها در حالت راه رفتن بی ثبات می باشد و معمولا راه رفتن آنها با افتادن های مکرر همراه است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.